جملات مدیریتی

کسی که هرگز اشتباه نکرده هرگز چیزی را امتحان نکرده است.
انیشتین، آلبرت

---------------------
خلاقیت یعنی یک درصد الهام و ۹۹ درصد عرق ریختن
ادیسون

---------------------
خوب دشمن شماره 1 بهترین است.
کاوی، استفان

---------------------
این ذهن ماست که نگرش ما را شکل می‌دهد. شما همیشه نمی‌توانید اوضاع را کنترل کنید. ولی می‌توانید ذهن خود را در کنترل داشته باشید.
پاپلستون، چارلز ای

---------------------
در صورتی که بدانی کارها را چگونه باید انجام دهی، انجام هر کاری آسان خواهد بود.
والتر، ریچارد

----------------------
دانستن کافی نیست، باید به دانسته های خود عمل کنید.
هیل، ناپلئون

----------------------
با دانش دیگران می توانیم صاحب دانش شویم ولی با عقل دیگران نمی توانیم صاحب عقل شویم.
دمونتان، میشل

-----------------------
رقیبان بزرگترین معلمان شما هستند.
هنری، فورد

-----------------------
روزگار نسبت به کسی که بداند وقت خود را چگونه مصرف کند فوق العاده مهربان است.
لرد آویبوری

------------------------
بحران های بزرگ، مردان بزرگ به وجود می آورد.
کندی

-----------------------
اگر من جاهای دور دست را می بینم به خاطر این است که روی شانه های غول ایستاده ام.
نیوتن، اسحاق
(شانه های غول --->> تجربیات دیگران)

------------------------
کاری را برگزین که دوست داری، تو هرگز یک روز هم در زندگی کار نخواهی کرد.
کنفوسیوس

----------------------
من از بعضی آدم ها تعجب می کنم! می خواهند دنیا را تغییر دهند ولی از تغییر خود عاجزند.
تولستوی

-------------------------
اگر به کارمندان تان بی اعتماد باشید 3 درصد مواقع حق با شما است. اما اگر به آنها تا زمانی که خلافش ثابت نشده، اطمینان کنید 97 درصد مواقع حق با شما است.
رینک، ولف. جی.

-------------------------
کسی که دارای عزمی راسخ است جهان را مطابق میل خویش عوض می کند.
گوته

آن کس که درباره همه چیز می اندیشد درباره هیچ چیز تصمیم نمی گیرد.
مثل چینی

----------------------
خشمگین شدن انتقام خطاهای دیگران را از خود گرفتن است.
والتر پوپ

----------------------
انسان هرگز حتی به مرگ هم تسلیم نمی شود مگر زمانی که اراده اش را از دست داده باشد.
ادکار الن پو

----------------------
هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری، آرزوی دیگران است؟
جک لندن

---------------------
آینده تو از اعمال امروزت شکل می گیرد نه کارهائی که فردا خواهی کرد.
کیوزاکی، رابرت

----------------------
اگر به انسان فرصت پیشرفت ندهید لیاقت چندان تاثیری در پیشرفت نخواهد داشت.
ناپلئون

---------------------
حیله و خیانت اغلب از اشخاص ناتوان سر می زند.
لارشفگو

--------------------
خداوندا به من صبر عطا کن تا آنچه را که غیر قابل تغییر است بپذیرم.

شهامت عطا کن تا آنچه را که قابل تغییر است تغییر دهم.

بینش و دانایی عطا فرما تا این دو را از هم تشخیص دهم.

----------------------
مشتری مداری 2 اصل دارد:

اصل اول: همیشه حق با مشتری است.

اصل دوم: زمانی که شک دارید که آیا حق با مشتری است یا نه، به اصل اول مراجعه نمائید.
برایان تریسی

--------------------
تا از خودت اطمینان نداشتی در انجام کاری تلاش نکن و صرفاْ نیز به دلیل این که دیگری به تو اطمینان ندارد از انجام کاری صرف نظر نکن.
وایت، استوارت

-------------------
قیمت موضوع مهمی نیست کافی است کاری کنید که خریدار کالای شما را به بهای آن ترجیح دهد.
پرمودا بترا

--------------------
هنر پیشرفت آن است که نظم را در میان تغییر و تغییر را در میان نظم حفظ کنید.
آرتور وایتهد

انسان مجموعه ای از آنچه دارد نیست، بلکه مجموعه ای است از آنچه ندارد، اما می تواند بدست آورد.
ژان پل ساتر

--------------------------------------

فراموش می کنند که کار را با چه سرعتی انجام دادیم، اما کیفیت در یادها می ماند.
نیوتن، هوارد

-------------------------------------

این ترس از انتخاب است که قدرت تصمیم گیری ما را گرفته است و باعث نوعی ناتوانی در تصمیم گیری می شود.
جانسون، اسپنسر

-------------------------------------

اصل «سه م» در مدیریت این است: محبت، ملاحظه و متانت. با همه مودب باشید.
تریسی، برایان

------------------------------------

اگر برای رقابت با دیگران امتیازی ندارید، از رقابت صرف نظر کنید.

-----------------------------------

سرنوشت تان را به دست بگیرید و گرنه دیگران این کار را خواهند کرد.

جک ولش (مدیر عامل شرکت جنرال الکتریک)

همیشه با ضرب طبل خودتان حرکت کنید. مهم نیست که صدای آن چقدر ضعیف یا دور باشد.

هنری تورو


___________________________________

زندگی مانند دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل باید حرکت کرد.

آلبرت انیشتین


___________________________________

مسائل را در همان سطح آگاهی که به وجود آمده است نمی توان حل کرد.

آلبرت انیشتین


___________________________________

ما به افرادی که در ورود به عرصه «غیر ممکن» تخصص دارند نیاز داریم.

تئودور روتکی


___________________________________

در عـصر تغییرات مـسـتـمر، تنــها «یــادگیــرندگان» آیـنــده را به ارث خواهند برد. مابـقی خود را برای زندگی در دنـیایی مجهـز کـرده اند که دیگر وجـود نـــــدارد.

اریک هوفر


___________________________________

فردا همواره خواهد رسید و همیشه با روزهای دیگر متفاوت خواهد بود. فردا ، حتی بزرگ ترین شرکت ها نیز در معرض خطر هستند ، اگر در مورد آینده شان نیندیشیده باشند .

پیتر دراکر


___________________________________

اگر چیزی را دوست نداری ، آن را تغییر بده و اگر نمی توانی آن را تغییر دهی طرز فکرت را تغییر بده.

مایا آنجلو



___________________________________

انگیزه موتور بهبود است . اگر انگیزه زنده نگه داشته شود و تغذیه گردد ، کیفیت بوجود خواهد آمد.

دکتر دمینگ



___________________________________

تصمیم گیری مدیریتی معادل با کل فرآیند مدیریت است .

هربرت سایمون


___________________________________

مدیربوروکراتیک از تغییر احساس تهدید و با عدم قطعیت مضطرب می شود .

پیتر دراکر



___________________________________

یادگیری لذت دارد این انجام کارهاست که لذت را به اوج می رساند

نوا



___________________________________

درست انجام دادن کارها ، کارائی و انجام کارهای درست اثربخشی می باشد .

پیتر دراکر



___________________________________

تغییر مانند دوست است ، بهتر است مانند دوست یابی برای آن برنامه داشته باشی ، نه آن که بگذاری تصادفی از راه برسد .

فیل کراسبی



___________________________________

کارآفرینی قبول مخاطره و پیگیری فرصت ها و ارضای نیازها از طریق نوآوری می باشد .

استیفن رابینز



___________________________________

مشتری سنگ بنای سازمان است و بقای آن را تضمین می نماید.

آر . دیوید



___________________________________

نبوغ کاری را انجام می دهد که ضرورت دارد و هوش کاری را که می تواند انجام می دهد .

اون مردیت

موفقیت نتیجه ی قضاوت صحیح است، قضاوت درست از تجربه ناشی می شود، و تجربه غالبا چیزی جز قضاوت غلط نیست!

رابینز

_____________________________________

انجام کارهایی که دوست داریم زندگی را متبرک نمی کند. بلکه دوست داشتن کارهایی که باید انجام دهیم آنرا متبرک می سازد.

گوته، یوهان ولفانگ فون

_________________________________

مشتری تنها رئیسی است که باید او را راضی نگه دارید چرا که هر لحظه بخواهد شما را اخراج می کند و هر گاه از شما و فعالیتهایتان ناراضی باشد شما را کنار می گذارد.

نایتینگل (از مدیران ارشد شرکت فورد)
__________________

تجربه نشان داده است شوق و حرارت مدیر بیش از قابلیت او موثر بوده است.


مدیران اثربخش فرصت می‌آفرینند و مدیران دنباله‌رو در انتظار فرصت می‌نشینند.


مدیر چون میخ وسط آسیاب باید ساکن و استوار و محکم باشد تا تشکیلات به درستی حول آن محور طی طریق کند.


عطش قدرت خطرناک‌ترین تجلی خودسری مدیر است.


هنر مدیر تبدیل مشکلات به فرصت‌هاست.


موقعیت رهبر و مدیر همانند موضع و نقش نخ تسبیح است که دانه‌ها را بهم پیوند می‌دهد وقتی رشته پاره شد دانه‌ها پراکنده می‌شوند و بدون نتیجه خواهند ماند و هیچ گاه در کنار یکدیگر جمع نخواهند شد.



موفق‌ترین مدیران کسانی هستند که تا وقتی «قدیمی» خوب است از آن استفاده می‌کنند و به محض این که «جدید» بهتر شد آنرا در اختیار می‌گیرند.


تنها تفاوت میان یک مدیر خوب و یک مدیر نه چندان خوب در این است که اولی در 30 ثانیه تصمیم می‌گیرد و دومی در همان تصمیم‌گیری به 30 روز وقت نیاز دارد.


سرپرستی خوب، هنر واداشتن افراد متوسط به انجام کار عالی است.


رمز موفقیت مدیر در شکار فرصت‌هاست.


مدیریت قدرت توانایی نفوذ در رفتار دیگران است.


مدیران اسیر دو تغییر هستند: زمان و هزینه.
 
مدیریت کاری نیست که شما در مورد کارمندان خود انجام می دهید، بلکه کاری است که به همراه آنان انجام می دهید.

****************

درسی را که میتوان از مکتب دایناسورها آموخت این است که اگر چه بزرگی خوب است ولی بزرگی بیش از حد نمیتواند الزاما" بهتر باشد.

****************

اگر دیگران نیز مثل شما فکر کنند در حقیقت هیچ کس فکر نمی کند.

****************

وقتی همه با من هم عقیده می شوند تازه احساس می کنم که اشتباه کرده ام.


****************

درد از توست، ولی بدان بصیرت نداری و درمان تو نیز در درون توست، اما بدان آگاهی نداری.

***************
تفاوت در نظرات منجر به پرسش،و پرسش منجر به حقیقت می شود .

(توماس جفرسون)

_________________________________

جهان و محیط اطرافمان در حال تغییر است و در چنین شرایطی هیچ چیز خطر ناک تر از دل بستن به کامیابی های دیروز نیست .

(الوین تافلر)

_________________________________

کارگزارانت رابیازما و سپس بکار گمار ، چراکه انتصاب بدون مشورت موجب

پشیمانی خواهد بود.

(حضرت علی (ع))

__________________________________

مدیران امروز باید ناپیوستگی ها را مدیریت کنند .

(پیتر دراکر)
__________________
علت عمده ای که باعث می شود غالب مردم در تنگناهای مالی بسر ببرند این است که آنان سال های سال از عمر خود را در مدارس بسر می برند اما در خصوص پول هیچ چیز یاد نمی گیرند. نتیجه این است که مردم فقط یاد می‌گیرند برای پول کار کنند... اما هیچ گاه یاد نمی‌گیرند چه کنند تا پول برایشان کار کند. (کیوساکی، رابرت)

*******************************

بدترین و خطرناک ترین کلمات این است: همه این جوری اند.(تولستوی)

****************************
روش های ساده تر را اگر مؤثرند هرگز به روش های پیچیده تبدیل نکنید.(من هایم، کارل)

***********************
به کارکنانتان بگویید هیچ گاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند. اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگر کار کنند.(پیترز)


**************************
فروشنده موفق، دو برابر مدتی که حرف می زند گوش می کند.(تریسی، برایان)


*****************************
هرگز در مسیر پیموده شده گام برندارید، زیرا این راه تنها به همان جائی می رسد که دیگران رسیده اند.(گراهام بل)


*******************************
نابغه کسی است که همواره افکارش را از قوه به فعل می آورد.(بالزاک)


****************************
آدمی ساخته افکار خویش است، فردا همانی می شود که امروز می‌اندیشیده است.(بیکن، فرانسیس)


******************
در هر کاری که انجام می‌دهید قانون طلایی شماره یک مدیریت را بکار بندید: دیگران را به روشی مدیریت کنید که دوست دارید شما را به آن روش مدیریت کنند.(تریسی، برایان)


بزرگترین خطر هنگام به وجود آمدن تغییرات، خود تغییرات نیستند بلکه عمل کردن با منطق دیروز است.(دراکر، پیتر)

****************************

خدمات خوب سنگ بنای کسب و کار خوب است. وفاداری به مارک پاداشی است که مشتری به شرکتهایی که خدمات بهتر عرضه می‌کنند، می‌دهد.(کونوسوکی)

**********************
قانون همیشه از نوآوری عقب‌تر است.(هندی، چارلز)

*********************
بزرگ فکر کن، کوچک عمل کن، همین حالا شروع کن.(امام علی)


****************************
بیسوادان سده21 کسانی نیستند که نمی‌توانند بخوانند و بنویسند، بلکه کسانی‌اند که نمی‌توانند بیاموزند، آموخته‌های کهنه را دور بریزند، و دوباره بیاموزند.(تافلر، الوین)
 
با روی خوش به اشتباه خود اعتراف کنید. حتی مداد مدیر عامل هم در انتهایش مداد پاک کنی دارد.

پرمودبترا


-----------------------------------------------

همه چیز را تحقیق و بررسی کن و برای عقل و شعور خود رتبه و مقام اول را قائل شو.

فیـثاغورث


-----------------------------------------------

منطق تو را از الف به ب می برد در حالی که تخیل تو را به همه جا می برد.

انیشتن


-----------------------------------------------

عشق ورزیدن به همکارانمان یعنی:

قضاوت نکردن درباره او.
برچسب نزدن به او.
از او توقعی نداشتن.

اندرو متئوس


-----------------------------------------------

برای آنکه کار جدیدی را شروع کنید، باید کار قدیمی تری را تمام کنید و یا دیگر آن را ادامه ندهید. لازمه وارد شدن، خارج شدن است. لازمه برداشتن، گذاشتن است.

برایان تریسی
__________________

در سرزمین فردا –دنیای خیالی ابر فضای اینترنتی- نمی توان ایستاد و به گفت و گو پرداخت, باید پیوسته دوید.



برای اینکه بتوانید ماهی گیر خوبی شوید باید بتوانید مثل یک ماهی فکر کنید. (جک تراوت, کتاب شرکت های بزرگ مشکلات بزرگ)



ثروت کلان در زمان تغییر ایجاد می شود, کسی که از تغییر عاجز باشد شکست می خورد.(لستر تارو, کتاب ثروت آفرینان)




اگر راه پول درآوردن را پیدا نکنیم, پرهیز از هزینه, دردی را درمان نمی کند. (روزابت کانتر, کتاب اعتماد پایه پیروزی)




اگر امروز چیزی نسازید, فردا هم چیزی که تماشایی باشد نخواهید داشت. (رابرت کیوساکی و شارون لچتر, بابای دارا بابای نادار)




برندگان, سازمان ها و کشور های پیروز را می سازند. بازندگان دیگران را دلسرد می کنند و فرهنگ باخت را رواج می دهند.




افراد هوشمند کسانی را به استخدام در می آورند که از خودشان هوشمند ترند.




کمیاب ترین منابع در هر سازمان, انسان های کارآمد است. (پیتر دراکر, کتاب چالش های مدیریت در سده 21)




آنچه در تصور انسان ها می گنجد, روزی تحقق خواهد یافت. (استان دیویس, کتاب درس هایی از آینده)
__________________
کارکرد اثربخش سیستم‌های اجتماعی از انجمن اولیا گرفته تا اداره ایالات متحد آمریکا به کیفیت رهبری آن متکی است.


برای مدیر، موفقیت یک سفر است نه یک مقصد.


مدیر باید مسائل کمی را به مافوق و مسائل بیشتری را به زیردستان ارجاع دهد.

مدیر چون میخ وسط آسیاب باید ساکن و استوار و محکم باشد تا تشکیلات به درستی حول آن محور طی طریق کند.


مدیریت یعنی کنترل عناصر مسئول و زیردست به طوری که تلاش های آنها در تحقق اهداف هماهنگ گردد.


عطش قدرت خطرناک‌ترین تجلی خودسری مدیر است.


رهبری یک رفتار چند بعدی است.


برای اطلاع از صداقت مدیر یک راه بیشتر وجود ندارد: از او سوال کنید، اگر آری گفت بدانید که کلاهبردار است.


می‌توان در ظرف دوسال یک کارخانه ذوب آهن ساخت، ولی برای تربیت یک مدیر برای این صنعت باید 20 سال وقت صرف کرد.
__________________
مشکلات مدیریت همیشه به مشکلات مردم تبدیل می‌شود.

مدیریت اثر بخش مهمترین عامل توسعه در جوامع است.

وظیفه مدیر اگر قضاوت، داوری و جداکردن افراد نالایق نباشد، پس چیست؟

مدیران باید به مهارت‌های ادراکی، انسانی و فنی مجهز باشند.

بهترین مدیران و فرمانروایان کسانی هستند که استعدادها و سلیقه‌های گوناگون را در زیر چتر مدیریت گرد آورند و بدترین مدیران کسانی هستند که مجموعه همسو و هماهنگ را متفرق سازند.

مردم را با اعمالتان به راه راست دعوت کنید.

مدیر ساده‌اندیش خشنود از خود، تنها به ریاست کردن می‌پردازد اما مدیر تازه گردان، دگرگونی را خوش می‌دارد و عادت‌ها را ریشه کن می‌کند و از تازه گردانی برای ساختن آینده بهره می‌گیرد.

مدیران موفق در حال زندگی می‌کنند ولی به آینده توجه دارند.

هنر مدیر تبدیل مشکلات به فرصت‌هاست.

موفق‌ترین مدیران کسانی هستند که تا وقتی «قدیمی» خوب است از آن استفاده می‌کنند و به محض این که «جدید» بهتر شد آنرا در اختیار می‌گیرند.

مدیریت در یک سیستم کار می‌کند، رهبری بر روی آن.

موفق‌ترین مدیران دارای نبوغ خاصی هستند که می‌توانند چکیده و جان کلام را از میان انبوهی از اطلاعات دریابند و آنرا به سرعت به دیگران منتقل سازند.
__________________

مدیر موفق در سازمان غیررسمی نیز رهبری را بر عهده دارد.

لشگر گوسفندانی را که یک شیر هدایت می‌کند می‌تواند بر لشگر شیرانی که یک گوسفند هدایت می‌کند پیروز شود.

مدیران باید علاوه بر مهارت و آگاهی در زمینه‌های فنی، انسانی و اداره امور سازمانی در زمینه مسائل اجتماعی و خط مشی‌های عمومی نیز به دانش و تجربه مجهز باشند.

مدیر موفق باید یک تشخیص دهنده خوب باشد.

تمام منابع (انسانی و غیرانسانی) در یک سازمان به مدیریت مناسب نیازمند است.

نوع مسائلی که مدیران برای حل کردن انتخاب می‌کنند تحت تأثیر ارزش‌های مدیریت است.

مدیر باید توجه خود را بر افراد متمرکز کند نه بر تجهیزات.
************
به جای پرداختن به برنامهء استراتژیک, به تفکر و ایده‌های استراتژیک روی آورید.


در بازاریابی نوین (بازاردانی) به جای داشتن سبد محصولات باید به داشتن سبد مشتریان توجه داشت.


انسان در بازی گاهی می‌برد و گاهی چیز یاد می‌گیرد.


مدیریت یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانهء دیگران.


هزینهء به دست آوردن یک مشتری تازه, حداقل پنج برابر هزینهء خشنود نگه‌داشتن مشتریان کنونی است.


اولین روش برآورد هوش یک فرمانروا این است که به آن‌هایی که در اطرافش گرد آمده‌اند بنگریم.





 

 

 

 

 

 

/ 0 نظر / 92 بازدید